سفارش تبلیغ
صبا ویژن



نتیجه گیری مقاله :تبدیل متانول با SAPO - 34 - دنیای پلیمر

   

کاتالیست SAPO-34   انتخاب خوبی برای اولفین سبک نشان داده شده.شرایط واکنش   SAPO-34در فرایندMTOنقش مهمی را برای تبدیل متانول ،انتخاب اولفین و بی اثر کردن عامل واکنش بازی می کرد.تأثیر دمای واکنش بر توزیع هیدروکربن بیشتر از سرعت فضای متانول بود.

دمای واکنش بیشتر ،نسبت C2=:C2=   بالاتر.

به وسیله تنظیم دمای واکنش فرایندMTO   می تواند نسبت های متفاوتی از اتیلن و پروپیلن را برای ارائه به بازار تولید کند.این سود فرایندMTOدر فرایند شکست جریان است.با بهینه سازی شرایط واکنش انتخاب C2=:C2=می تواند در حدود 90 یا 100 درصد تبدیل متانول در ظرفیت عامل 20 گرم متانول به صورت یکجا و به وسیله یک عامل واکنش ثابت باشد.

بی اثر سازی عامل واکنش به شرایط واکنش بستگی دارد .دماهای واکنش بالاتر و پائین تر بی اثر سازی را سریعتر می کنند.مثل سرعت های متانول بالاتر و پائین تر که بی اثر سازی عامل واکنش را سریعتر می کنند.بی اثر سازی عامل واکنش اولیه به نسبت C2=:C2= نیز کمک می کند.

       CO2 ,COبرای برخی از عوامل واکنش استفاده شده در کاربرد الفین سمی هستند.غلظتCH4 ,CO2 ,COدر محصولات به رویه تفکیکMTO تأثیر خواهد داشت.فعالیت عامل واکنش در دما و سرعت متوسط می تواند تشکیل محصولات جانبی را کاهش دهد.

زمانیکه تبدیل متانول کم است سبب بوجود آمدن دمای واکنش کم،سرعت متانول بالا،بی اثر شدن کاتالیست،افزایش تجزیه متانول یاDMEمی شود و همچنین منجر می شود کهCH4 ,CO2 ,CO بیشتری در هیدروکربن توزیع شوند.

تجزیه ممکن است در مکان های خالی صورت پذیرد،تشکیل این محصولات جانبی (CH4 ,CO2 ,CO) به جذب سطحی و واکنش بین مکان های خالی و مکان های اسیدی بستگی دارد.

برای ماده ای که مرکب از 20 درصد متانول و 80 درصد آب است در شرایط بهینه واکنش کاتالیست ثابت در حدود 400 سانتیگراد و سرعت2.6 تا3.6در SAPO-34  ظاهر می شود.



نویسنده » اکا بر » ساعت 10:27 عصر روز دوشنبه 90 تیر 6